Apple reinventează AppStore și introduce reclame plătite

de: Alexandru Puiu
16 04. 2016

Conform unui raport al celor de la Bloomberg, cei de la Apple se pregătesc să introducă rezultate plătite la căutare în AppStore.

Numărul aplicațiilor din Apple AppStore este foarte mare, iar această particularitate se reflectă într-un grad sporit de dificultate când vine vorba de găsirea unui program. Practic, trebuie să aveți răbdare și să parcurgeți pagini întregi de rezultate pentru a găsi ce vă interesează. O soluție ar fi să fiți mai preciși la utilizarea termenilor pe care îi căutați. Alta, pe care cei de la Google au integrat-o deja de mult timp, implică rezultatele sponsorizate.

Ca exemplu, o companie precum Adobe poate plăti o taxă către Apple pentru cuvinte cheie, precum ,,editare foto”. Astfel în momentul în care cineva caută un astfel de program, primul rezultat, ce va figura ca sponsorizat, va putea fi Adobe Lightroom. Partea bună a unui astfel de sistem este că nu veți mai fi nevoiți să treceți printr-un val de clone și tentative de aplicații pentru editare foto înainte să ajungeți la ce căutați cu adevărat. Partea proastă este că un dezvoltator zelos cu buzunare adânci poate plăti pentru a vă agresa cu aplicații de slabă. Cu alte cuvinte, sistemul nu este perfect, dar implementat cum trebuie, s-ar putea să dea rezultate.

Cei de la Bloomberg  au afirmat că echipa responsabilă de reinventarea Apple AppStore este formată la această oră din aproximativ 100 de persoane conduse de vicepreședintele Todd Teresi. Singura variabilă este că nu știe nimeni când vom vedea cu toții aceste modificări implementate. În plus, până când un oficial Apple nu le va confirma printr-un comunicat de presă, sunt șanse ca nici măcar să nu fie implementate. Nu de alta, dar Tim Cook a afirmat în numeroase cazuri că ,,utilizatorii nu sunt produsul nostru”, iar un astfel de gest care taxează pentru rezultate la cuvinte cheie reprezintă exact acest lucru.